Sep 4, 2016

::Bodoh Sombong::

Assalamulaikum and Hello.

Entry in BM.

Ini cuma pandangan kecil aku
Yang mungkin tak beri impak sikit pada kau
Kenapa dan kenapa aku kata ilmu tu penting?
Sebab kalau kau takde ilmu
sama lah umpama tin kosong yang berbunyi
bayangkan. hadamkan.

Kau kata orang yang tak belajar tinggi pun boleh berjaya.
Betul!
Tapi cuba kau hitung betapa jerihnya mereka nak menuju kejayaan
bandingkan pada org yang berilmu dan belajar tinggi
mungkin 80% intelektual
20% kudrat

Aku tau kau nak kerja berhempas pulas
Sampai berjaya
Bagus!
Contoh yang baik.

Tapi tak perlu kau perlekeh sesiapa nak mencari ilmu
Kalau cari ilmu itu tak perlu bersusah payah
maka takkan kau dapat ilmu yang kau nak
Kenapa nak cari ilmu
Sebab ilmu boleh bawak kau sampai mati

"Carilah ilmu hingga ke negeri China"
Betapa payahnya nak mencari ilmu
Kalau nak berilmu tapi tak nak berkorban
maka jangan impikan secebis ilmu pun 

Makin tinggi ilmu kau
makin tunduk kau pada Dia
Bukan sebaliknya..

Kalau kau masih bercakap mendabik dada
Ilmu tak bawak kau ke mana
maka betulkan nawaitu kau
Ilmu Dia luas
makin kau cari ilmu Dia
makin dekat kau dengan Dia.

Maka aku harap kau tak persoal
kenapa kena cari ilmu

tolong jangan jadi dungu
dungu dalam mencari ilmu
bersungguh 
tak apa
tapi jangan bodoh sombong

xoxo.
CF.

 

3 comments :

  1. Hari ini saya ingin mengunkapkan tentang perjalanan hidup saya,karna masalah ekonomi saya selalu dililit hutang bahkan perusahaan yang dulunya saya pernah bagun kini semuanya akan disitah oleh pihak bank,saya sudah berusaha kesana kemari untuk mencari uang agar perusahaan saya tidak jadi disitah oleh pihak bank dan akhirnya saya nekat untuk mendatangi paranormal yang terkenal bahkan saya pernah mengikuti penggandaan uang dimaskanjeng dan itupun juga tidak ada hasil yang memuaskan dan saya hampir putus asa,,akhirnya ketidak segajaan saya mendengar cerita orang orang bahwa ada paranormal yang terkenal bisa mengeluarkan uang ghaib atau sejenisnya pesugihan putih yang namanya Mbah Rawa Gumpala,,,akhirnya saya mencoba menhubungi beliau dan alhamdulillah dengan senan hati beliau mau membantu saya untuk mengeluarkan pesugihan uang ghaibnya sebesar 10 M saya sangat bersyukur dan berterimakasih banyak kepada Mbah Rawa Gumpala berkat bantuannya semua masalah saya bisa teratasi dan semua hutang2 saya juga sudah pada lunas semua,,bagi anda yang ingin seperti saya dan ingin dibabtu sama Mbah silahkan hubungi 085 316 106 111 saya sengaja menulis pesan ini dan mempostin di semua tempat agar anda semua tau kalau ada paranormal yang bisah dipercaya dan bisa diandalkan,bagi teman teman yang menemukan situs ini tolong disebar luaskan agar orang orang juga bisa tau klau ada dukun sakti yg bisa membantuh mengatasi semua masalah anda1.untuk lebih lengkapnya buka saja blok Mbah karna didalam bloknya semuanya sudah dijelaskan PESUGIHAN DANA GHAIB TANPA TUMBAL

    ReplyDelete
  2. yg ckp mcm tu hanya org yg malas. even org yg tak belajar tinggi pun, dia berjaya sebab dia cari ilmu pasal benda yg buatkan dia berjaya. ilmu ni terlalu luas utk kita fikirkan guna akal yg cetek.

    ReplyDelete

Thanks for your comments. May Allah bless you.:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

✿MY CHICKEN FLOSS✿ Copyright © 2016